Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe stanowią integralną część "Umowy ramowej na realizację kasowych transakcji wymiany walutowej i świadczenie usług płatniczych" i są częścią dokumentacji umownej dla jednorazowych transakcji wykonanych za pośrednictwem portalu europlatnosc.pl

 

REGULAMIN

 

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE


1. Usługodawca

Informace podle ust. 134 zákona č. 370/2017 Sb., o platebním styku, ve znění pozdějších předpisů

 

Spółka handlowa (nazwa usługodawcy): EasyChange s.r.o.
Siedziba spółki (siedziba usługodawcy): Jungmannova 747/28, 110 00, Praha 1
Numer indentyfikacyjny: 290 44 570
Rejestracja w rejestrze handlowym: zarejestrowana w Sądzie Miejskim w Pradze pod numerem C 162417
Adres upoważnionego przedstawiciela lub oddziału dostawcy, jeżeli usługa płatnicza jest świadczona za ich pośrednictwem: Usługa płatnicza nie jest świadczona za pośrednictwem autoryzowanego przedstawiciela
Nazwa i siedziba organu nadzorczego: CZESKI BANK NARODOWY, Na Příkopě 28, Praha 1
Rejestracja w Czeskim Banku Narodowym: Decyzja CNB nr 2019/038802/CNB/570
Dane potwierdzające, że usługodawca jest wpisany na listę usługodawców, jego numer rejestracyjny: https://apl.cnb.cz/apljerrsdad/JERRS.WEB09.DIRECT_FIND_RESPONSE

 

(zwany dalej "Usługodawcą")

 

2. Nasz stosunek do Klienta

 

3. Podstawa prawna usługi

Dostawca usług płatniczych działa zawsze zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi Republiki Czeskiej, w tym ze zharmonizowanymi ramami prawnymi Unii Europejskiej, w szczególności:

 

 

 

4. Nadzór nad Usługodawcą

Nadzór sprawowany jest przez:

 

 

5. Usługi

Poprzez Usługi rozumie się zawieranie transakcji walutowych z miejscem wymiany walut oraz korzystanie z portalu www.europlatnosc.pl lub w innych jego wersjach językowych (dalej "www.europlatnosc.pl"), Strefy Klienta pod adresem www.easychange.pl w innych wersjach językowych (dalej "www.easychange.pl") lub usługi Śledzenia Kursów dostępnej pod adresem www.easychange.pl lub w innych wersjach językowych.

Usługa handlu walutami jest świadczona bezgotówkowo. Dostawa waluty odbywa się bezgotówkowo pomiędzy wskazanymi przez Klienta rachunkami bankowymi. Karty kredytowe nie są akceptowane. Klient ponosi koszty, którymi obciąża go jego bank. Zamawiający może z wyprzedzeniem sprawdzić wysokość tych kosztów w swoim banku. Koszty obciążające zamawiającego są określone w Taryfie, której najnowsza wersja jest dostępna na stronie www.easychange.pl.


II.

DEFINICJA POJĘĆ

 

 



III.

KOMPETENCJE ZLECENIODAWCY

 

 

IV.

ZAWIERANIE UMÓW

 

  1. Usługodawca może korzystać z tzw. przedstawiciela handlowego w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Tego przedstawiciela handlowego nie należy w żadnym wypadku rozumieć jako upoważnionego przedstawiciela w rozumieniu § 25 ustawy o płatnościach.

  2. W przypadku, gdy osoba zainteresowana usługami Usługodawcy skontaktuje się z przedstawicielem handlowym, przedstawiciel handlowy może jedynie zapoznać osobę zainteresowaną z warunkami świadczonych usług i w żadnym wypadku nie jest uprawniony do zawarcia umowy lub realizacji transakcji z osobą zainteresowaną.

 

Uwaga - Użytkownik portalu www.europlatnosc.pl nie zawiera umowy ramowej, zawsze zawiera jednorazową transakcję na warunkach określonych na portalu www.europlatnosc.pl.

 

Konta użytkowników

 

Brak osób upoważnionych na stronie europlatnosc.pl

Akceptując niniejsze Warunki, użytkownik portalu europlatnosc.pl potwierdza, że składa zlecenie transakcji we własnym imieniu i jest właścicielem przesyłanych środków lub jest upoważnionym i autoryzowanym pracownikiem firmy (księgowym, dyrektorem zarządzającym itp.) i w takim przypadku składa zlecenie transakcji pod nazwą firmy zlecającej. Jeżeli użytkownik wymienia środki pieniężne, których nie jest właścicielem, konieczne jest dostarczenie za pomocą poczty elektronicznej pełnomocnictwa właściciela środków. Pełnomocnictwo nie musi być notarialne. Pełnomocnictwo musi, oprócz danych osób i ich dokumentów tożsamości, wyraźnie określać czynność, do której pełnomocnik jest upoważniony. Kantor zastrzega sobie prawo do odrzucenia nieprawidłowo sporządzonego pełnomocnictwa i niezrealizowania transakcji.

 

V.

ROZLICZENIE TRANSAKCJI

 

 

1. Wprowadzenie zlecenia

 

Wniosek o transakcję walutową nie może być złożony telefonicznie!

 

 

2. Uzgodnienie szczegółów transakcji przez obie strony

 

 

 

3. Płatność przez zleceniodawcę

 

 

 

 

 

4. Płatność przez Kantor

 

 

 

5. Koszty transakcji

 

 

 

6. Dane do sprawnego rozliczenia transakcji

 

  1. swoje imię i nazwisko lub nazwę firmy,
  2. dokładną kwotę i walutę, którą zleceniodawca chce kupić, lub dokładną kwotę i walutę, którą zleceniodawca chce sprzedać;
  3. nazwa banku wysyłającego, na żądanie: numer rachunku bankowego na żądanie, kod banku wysyłającego;
  4. nazwę rachunku odbiorcy, tak jak jest on prowadzony w jego banku (w przypadku niektórych rodzajów płatności zagranicznych pełny adres posiadacza rachunku), numer rachunku i kod banku;
  5. w przypadku przelewów zagranicznych w walucie EUR do Jednolitego Obszaru Płatności w Euro (SEPA) zleceniodawca zobowiązany jest do podania numeru rachunku beneficjenta w formacie IBAN oraz kodu banku w formacie BIC/SWIFT;
  6. tryb płatności (OUR lub SHA);
  7. wiadomość dla odbiorcy lub inne szczegóły, aby odbiorca mógł łatwo zidentyfikować płatność;
  1. w przypadku kwot przekraczających równowartość 1 000 euro, zamawiający składa oświadczenie, które zawiera:
    • swoje imię i nazwisko lub nazwę firmy i numer identyfikacyjny firmy,
    • jego adres zameldowania lub adres jego siedziby w PL lub w innym kraju,
    • dane osobowe członków organu statutowego i właścicieli firm z ponad 25% udziałów w firmie, aż do osób końcowych;
    • dwa dokumenty tożsamości
  2. dla kwot powyżej 15 000 EUR lub równowartości w innej walucie, przedstawić dowód własności konta wysyłającego prowadzonego w imieniu zleceniodawcy
  3. w przypadku kwot przekraczających 15.000 EUR lub ich równowartości w innej walucie, zleceniodawca jest zobowiązany do zadeklarowania w Oświadczeniu właściciela pieniędzy, ich pochodzenia i celu przeliczenia.

 

 

 

7. Zwrócona płatność

 

 

 

8. Dodatkowe zmiany w zleceniu

 

 

 

9. Anulowanie transakcji i odwołanie zlecenia płatniczego

 

 

 

10. Odstąpienie od zawartej transakcji

 

 

 

11. Niezawarcie transakcji

 

 

12. Tak zwane "podejrzane" transakcje w rozumieniu ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy

 

13. Czasy rozliczeń

 

 

Zleceniodawca jest zobowiązany do zapłaty środków w możliwie najkrótszym czasie po przesłaniu propozycji transakcji (zlecenia) do Kantoru i przyjęciu propozycji transakcji przez Kantor. Jeżeli środki nie zostaną zaksięgowane na rachunku do końca drugiego dnia roboczego po otrzymaniu proponowanego zlecenia, zobowiązanie Kantoru do realizacji transakcji może zostać anulowane. Ponadto zastosowanie ma punkt 3 artykułu V. niniejszego Regulaminu.

Kantor nie może wpływać na czas, w jakim bank nadawcy wysyła środki na konto zbiorcze.

Kantor monitoruje swoje konta w regularnych odstępach czasu i informuje zleceniodawcę o zaksięgowaniu środków w możliwie najkrótszym czasie, pod warunkiem, że zostały one zaksięgowane w godzinach pracy Kantoru, które są podane na stronie internetowej Usługodawcy w zakładce "Kontakty".

Jeżeli środki zostaną zaksięgowane poza godzinami pracy Kantoru lub w czasie, który nie jest dniem roboczym, transakcja zostanie zrealizowana w następnym dniu roboczym Kantoru lub wykorzystanego do tego celu banku.

Jeśli zleceniodawca wpłaca środki w gotówce, wpłacając je na konto zbiorcze Kantoru lub kartą, transakcja zostanie anulowana, a środki wpłacone przez zleceniodawcę zostaną mu wydane w ciągu pięciu dni roboczych w siedzibie Kantoru i w godzinach pracy po przedstawieniu pokwitowania/potwierdzenia oraz dwóch dokumentów osobistych zleceniodawcy (najlepiej dowód osobisty i prawo jazdy). Za tę operację zostanie pobrana opłata administracyjna zgodnie z Taryfą opłat, o którą zostanie pomniejszona kwota zwrócona zleceniodawcy.

 

 

 

Kantor przesyła środki na rachunek odbiorcy nie później niż następnego dnia roboczego po zaksięgowaniu środków od zleceniodawcy.

Jeżeli dzień roboczy Kantoru nie jest dniem roboczym nawet w bankach zagranicznych, w których Kantor posiada rachunki do wykorzystania na potrzeby transakcji, transakcja zostanie zrealizowana w następnym dniu roboczym banku zagranicznego (szczególnie w przypadku banków niemieckich i słowackich).

Kantor wybiera banki wysyłające i wysyła środki do odbiorcy, aby zapewnić jak najszybsze zaksięgowanie środków.

Sam Kantor nie ma wpływu na szybkość uznania środków na rachunku odbiorcy, chyba że zleceniodawca wybrał i opłacił np. przelew ekspresowy, który technicznie jest możliwy tylko w ciągu określonej godziny w ciągu dnia, a godzina ta różni się w zależności od banku wysyłającego Kantoru. Na szybkość zaksięgowania wpływa również wybrana waluta, bank odbiorcy, waluta rachunku odbiorcy, która może nie być taka sama jak waluta wysyłana, ewentualne banki korespondenci oraz to, czy w kraju odbiorcy są święta lub dni wolne od pracy.

Rozliczenie transakcji może być opóźnione, jeżeli Kantor musi uzyskać od zleceniodawcy dodatkowe niezbędne dane dotyczące rachunków, środków finansowych, identyfikacji.

 

14. Kursy walut

 

15. Dalsze szczegóły dotyczące rozliczania transakcji

 

VI.

DALSZE SZCZEGÓŁY DOTYCZĄCE ŚWIADCZONYCH USŁUG

 

Dalsze szczegóły dotyczące usług płatniczych

 

Limity dotyczące wysyłanych lub wymienianych środków

 

Reklamacje

 

Zasady korzystania z usług transakcji bezgotówkowych

 

Reklamacje i rozwiązywanie sporów

 

Opłaty

Opłaty związane z rozliczeniem transakcji walutowych są określone w Taryfie Opłat i są dostępne dla klientów kontraktowych na stronie internetowej www.easychange.pl.

 

Historia transakcji

 

Przetwarzanie i ochrona danych osobowych oraz wysyłanie informacji handlowych

 

Kraje, do których wysyłamy płatności

 

VII.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

  1. Adres korespondencyjny: EasyChange s.r.o., Jungmannova 747/28, 110 00, Praha 1, Česká republika
  2. Adres poczty elektronicznej: info@easychange.pl
  3. Pozostałe dane kontaktowe są dostępne na stronie internetowej tutaj.

 

VIII.

OBOWIĄZYWANIE REGULAMINU

 

  1. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 maja 2023 r. i zastępuje wszystkie poprzednie wersje Regulaminu w dniu wejścia w życie, o ile nie zaznaczono inaczej.
  2. W odniesieniu do Umów Ramowych zawartych przed datą wejścia w życie niniejszego Regulaminu, brzmienie nowego Regulaminu będzie obowiązywało od daty wejścia w życie.
  3. Regulamin i Procedura Reklamacyjna mogą ulec zmianie.