Zasady obowiązujące klientów kontraktowych transakcji bezgotówkowych w EasyChange sp. z o.o.

 

  1. Dokonując przewalutowań bezgotówkowych korzystaj z usług wyłącznie zweryfikowanych kantorów bezgotówkowych lub zrób to w swoim banku, jeśli nie masz zaufania do kantorów bezgotówkowych i chcesz rozliczyć np. wyjątkowo dużą kwotę. Przed podpisaniem umowy najpierw dokładnie przeczytaj wszystkie informacje na stronach internetowych kantorów. Wybieraj odpowiedzialnie, w końcu nie musisz ograniczać się do jednego kantoru. Porównaj, nie spisz się i przede wszystkim – nie odkładaj zawarcia umowy i samego przewalutowania na ostatnią możliwą chwilę. W ten sposób nie będziesz pod presją przy podejmowaniu decyzji.
  2. Kursy walut oraz wysokość opłat mogą różnić się w poszczególnych kantorach bezgotówkowych. Ustalają je niezależnie w zależności od rozwoju rynku i zgodnie ze swoją polityką biznesową, niezależnie od kursów ogłaszanych przez Narodowy Bank Polski, które są jedynie kursami średnimi, a nie kursami kupna lub sprzedaży. Nie pracujemy za darmo. Nie chcemy, aby nasi klienci ponosili opłaty za transakcje, dlatego zarabiamy na spreadzie, czyli różnicy pomiędzy kupnem a sprzedażą. Jeśli możemy zaoferować naszym klientom korzystniejszy kurs niż konkurencja, a dodatkowo jesteśmy w stanie zapewnić satysfakcjonującą obsługę, to wierzymy, że obie strony będą usatysfakcjonowane.

  3. W naszej usłudze używamy terminów „Pieniądze wysyłam” i „Odbiorca otrzyma” oraz odpowiadających temu stawek z punktu widzenia klienta. Najpierw wybierasz walutę, którą wysyłasz, a następnie, w kolejnym polu, wprowadzasz kwotę. Za oferowany kurs Ty lub inny odbiorca otrzymacie walutę, której rodzaj również możesz samodzielnie wybrać, a jej wartość wyświetli się w polu „Odbiorca otrzyma”. Cały proces zlecania transakcji znajdziesz w zakładce Centrum informacyjne/Procedura realizacji transakcji.

  4. Zawsze publikujemy aktualny kurs wymiany, który nasz zautomatyzowany system aktualizuje co minutę na podstawie informacji rynkowych. Zwróć uwagę na stałą informację ze strony głównej www.easychange.cz, że opublikowane stawki obowiązują tylko w podanych tam godzinach pracy.

  5. Na stronie internetowej dostępny jest również nasz Regulamin oraz Procedura Reklamacji. Zalecamy zapoznać się z nimi. Są to ważne informacje, które dotyczą Twoich pieniędzy.

  6. Po zawarciu transakcji wymiany walutowej w strefie klienta i my ją zaakceptujemy, natychmiast otrzymasz automatyczne potwierdzenie na swój adres e-mail zawierające wprowadzone przez Ciebie dane. Skontroluj je przed dokonaniem płatności ze swojego konta.

    O tym, jak przebiegają transakcje, w jaki sposób zlecić płatność oraz jakie dokumenty otrzymasz, dowiesz się w Centrum informacyjnym po zalogowaniu do Strefy Klienta. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, skontaktuj się z nami i dopytaj - chodzi o Twoje pieniądze. W wiadomości e-mail z załączonym dokumentem, oprócz naszych danych kontaktowych, otrzymasz również informacje o transakcji, które zawsze należy uważnie przeczytać. Na końcu wiadomości e-mail zawsze znajduje się informacja o Biurze Rzecznika Finansowego oraz Komisji Nadzoru Finansowego oraz ich dane teleadresowe, gdzie można, jeżeli nie jest się podmiotem gospodarczym, złożyć wniosek w sprawie polubownego rozstrzygnięcia sporu, który miałby dotyczyć przedmiotowej transakcji.

  7. Nigdy nie przesyłaj nam środków przed otrzymaniem dokumentu (potwierdzenia) o wiążącej transakcji. Dokument zawiera wszystkie wprowadzone przez Ciebie dane transakcyjne. Najpierw dokładnie je sprawdź, a następnie zapłać. Jeśli znajdziesz jakikolwiek błąd, skontaktuj się z nami w celu dokonania korekty, nie twórz kolejnego zlecenia. Pamiętaj, że jedna wiążąca umowa została już przez Ciebie zawarta. Niezbędne instrukcje postępowania w takiej sytuacji znajdziesz na stronie internetowej.

  8. W przypadku, gdy transakcja przebiegła zgodnie z instrukcjami, które zostały zawarte w przesłanym przed wysłaniem środków na nasze konto dokumencie (potwierdzeniu przyjęcia), nie jesteśmy zobowiązani do anulowania transakcji. W przypadku niezadowolenia z jakości świadczonych usług, masz możliwość złożenia reklamacji lub skargi niezwłocznie po dokonaniu transakcji. W tym przypadku postępuj zgodnie z Regulaminem i Zasadami Reklamacji. Nasze dane kontaktowe znajdziesz w każdej wiadomości e-mail, którą do Ciebie wysłaliśmy. Jeśli nie uznamy Twojej reklamacji lub skargi, oprócz złożenia jej do Biura Rzecznika Finansowego, możesz również złożyć pisemną skargę do Narodowego Banku Polskiego, który, jeśli Twoja skarga jest uzasadniona, może wszcząć postępowanie administracyjne i nałożyć na nas sankcję. Narodowy Bank Polski nie ma jednak prawa nakazać nam wypłaty odszkodowania za wyrządzone szkody lub w inny sposób rozstrzygnąć spór cywilnoprawny pomiędzy Tobą a nami.

  9. Nigdy nie podawaj nikomu swoich haseł dostępu do bankowości internetowej, z której dokonujesz u nas płatności.

    Nigdy nie podawaj nikomu loginu i hasła do Strefy Klienta w naszym serwisie. Jeśli zgubisz login i/lub hasło, skontaktuj się z nami niezwłocznie drogą mailową, wygenerujemy dla Ciebie nowe hasło lub zablokujemy dostęp na wspólnie uzgodniony czas.

    W przypadku jakichkolwiek zmian, niezwłocznie zaktualizuj dane w naszym systemie - zmiana adresu, konta bankowego, nowe dokumenty, zmiany w KRS itp. zawsze powinny być zgłoszone jak najszybciej. Zapobiegnie to ewentualnemu ograniczeniu naszych usług.

  10. Nigdy nie poprosimy Cię o żadną płatność gotówką.

    Nie wprowadzaj transakcji z niezabezpieczonego komputera, z komputera pracodawcy, który również może być niedostatecznie zabezpieczony, ani z telefonu komórkowego przez bezpłatne WiFi (zawsze używaj komputera zweryfikowanego i zabezpieczonego przez Ciebie). Korzystaj z funkcjonalnego i zaktualizowanego programu antywirusowego.

    Nie odpowiadaj na wiadomości e-mail, które wyglądają jak wysłane przez nas, ale zawierają podejrzaną nazwę i treść, zwłaszcza jeśli proszą o podanie hasła, kodu PIN, itp. Nigdy nie poprosimy Cię o takie informacje - ani w wiadomości e-mail, w korespondencji pocztowej, ani w rozmowie telefonicznej.

    Zapisz numer telefonu do naszej Obłsugi Klienta +420 246 083 752-3, dzięki czemu skontaktujesz się z nami w przypadku potrzeby. Jesteśmy do Twojej dyspozycji w godzinach pracy. Poza godzinami pracy możesz skontaktować się z nami pod adresem info@easychange.pl. Zawsze miej pod ręką dane dotyczące transakcji.

    Zapoznaj się także z zasadami obowiązującymi w Twoim banku.